Vardag i stövel-landet

Jag bor i Italien, där jag pluggar till att bli nån sorts ingenjör. Och lyssnar på mycket musik.

onsdag, april 26, 2006

Knas

Lägesrapport: knasig mage. Har suttit på toan i snart en vecka. Känns så där kul. Speciellt eftersom det var långhelg här igen. Och det var 28 grader varmt... Men jag hann i alla fall med en sväng ner till sjön i söndags. Innan det var dags att gå på toa igen, och vi fick bråttom hem.
Min diet består av: naturell yoghurt och ris med smör.
Har hört att det ska hjälpa, men det vete fan.

Jag har äntligen hittat en klänning till bröllopet jag ska på i slutet av maj. Supersnygg är den. Underklänning med ett veckat transparent tyg över. Den är brun, och till det ska jag ha bronsfärgade skor. Jag har redan sett dem, men självklart hade de inte skorna i min storlek, så på fredag smäller det, om nu magen tillåter mig att gå och handla skor!
Men nu måste jag ligga på hårdtraning på gymmet. For att få bort lite höftfett. Damen i affären där jag köpte klänningen tyckte att jag skulle ha en svart (så att man ser smalare ut), men jag orkar inte följa deras anorexi-ideal, så jag kommer lätt gunga runt med mina en aning breda höfter på tillställningen. Ja, även om jag vill träna upp dem liiite grann innan dess. Damen gav mig lite komplex. Plus A's mamma som sa att jag har någon extra höft. Ja ja.
Men gud vad jag längtar till bröllopet. Ska bli så roligt. Italienska bröllop är något det! En jävla massa mat och ganska så mycket vin till det. Och mycket dans. Deras favorit är någon sorts cha-cha-cha grej, man står på ett led och alla dansar likadant! Fast jag saknar talen! Ge mig lite tal!

Ikväll ska jag lägga mig på soffan och kolla på Lasermannen.
Jag hade ju planerat att gå ut och dricka vin med M, men med min mage kommer man inte långt :C