Vardag i stövel-landet

Jag bor i Italien, där jag pluggar till att bli nån sorts ingenjör. Och lyssnar på mycket musik.

torsdag, april 27, 2006

Jag gillart

Man klarar sig bra i Italien om man känner folk. Eller har stor släkt. Eller har en pojkvän som har stor och hjälpsam släkt.

Jag slipper att gå till doktorn imorgon! Det har snurrat bilder framför mina ögon hela förmiddagen där jag sitter i karantän på grund av att doktorn upptäckte att jag har någon konstig sjukdom . Uh.
Men så för en liten stund sen ringde A's snälla kusin som är sjuksköterska och sa att det är någon sorts maginfektion som går nu, och hon ska fixa fram tabletter till mig redan ikväll. Tack tack tack!!

Men på lördag måste jag dra mig ner till kommunhuset och välja doktor. Vem ska man välja? Tar man den som har snyggast namn? Jag tror att jag tar den yngste faktiskt. Då kanske jag har tur och får en lika snygg doktor som jag har på mitt gym. Det hade varit något. Och bra sätt att bota läkarskräck på!

Jag har förövrigt inte lyssnat på någon musik på hela dagen! Jag känner mig alldeles tom i huvudet. Kan bero på att jag har legat framför tv:n nästan hela dan och tyckt synd om mig själv. Jag är bra på det.

José Gonzalez kommer hit den 5:e maj. Spelar på nån liten klubb i Milano, och det kostar bara 10 euro i inträde. 10 euro!!!
Och jag har insett att jag inte kan gå :C Har en tenta kl 9 morgon efter, så inte läge att sova typ 4-5 timmar. Jag hatar att vara miss duktig, men den där tentan blockerar hela nästa termin för mig, så jag har tagit det mogna beslutet att stanna hemma.


Men fatta, 10 euro för att se herr Gonzalez.... Jag får nog fundera vidare på det där.