Vardag i stövel-landet

Jag bor i Italien, där jag pluggar till att bli nån sorts ingenjör. Och lyssnar på mycket musik.

tisdag, maj 09, 2006

Och sa blir jag bonhord!

Jag ska pa mohippa pa lordag! Just nar jag tankte att nu kan val inte livet bli trakigare, sa blir det stor-partaj pa lordag! Oj vad jag ska bli full. Undrar om man enligt de italienska reglerna far bli det nar det ar mohippa... Jag skulle gissa pa det. Far val helt enkelt kolla laget lite i alla fall.
Vi ska ga ut och kaka middag och sedan ga och dansa. Kanns toppen, och skont att man slipper halla pa och skamta med den blivande bruden osv. Mycket frascht att bara ha en ute kvall.


Jag har en tenta i eftermiddag. Kanner mig rejalt peppad. Maste fa bra betyg, behover dra upp mitt snitt lite grann...

Jag har kopt ett par feminina sandaletter. Grymt snygga. Men det osregnar ute, sa det verkar ju inte som att man far anvandning for dem pa ett bra tag.

Igar kvall gjorde jag och A shepherd's pie. Sa javla gott. Fattade inte riktigt hur gott det var nar vi var i Dublin, men med en kall ol till sa kanns det som att man ater middag i paradiset. (Eeeh....?)

Nu far det fanimig sluta regna! Jag ska ju grilla hemma hos K den har helgen...

Projekt ett for idag: hitta nagon som vill kolla pa Eurovision song contest med mig. M ska aka bort den helgen (svikare...), och italienare kollar inte pa det dar, de visar det inte ens pa tv:n, utan jag maste kolla pa schweizisk tv. Kanske kan kolla med ryskan pa skolan, hon borde ju gilla det dar!
Projekt tva for idag: skaffa dig ett bra betyg pa tentan.